کد آهنگ

کد موسیقی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند می فرماید : گفتگوی علمی در میان بندگانم دلهای مرده راحیات می بخشد؛ آن گاه که در آن به امر من برسند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

طراحی اتاق نشیمن:

یکی از زیباترین و ساده‌ترین اتاق‌های هر خانه‌، اتاق نشیمن است. چگونگی چیدن و تزیین این اتاق می‌تواند آینه‌ای از طرز تفکر و نوع زندگی‌ای باشد که برگزیده اید.

 ارتباط قوی و سالم بین اعضای مختلف خانواده، احساس آرامش در کنار خانواده و استراحت بعد از یک روز کاری و انجام امور متفرقه مانند تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب و روزنامه در محیطی صمیمی و دوستانه تا حد زیادی به انتخاب های شما در آراستن این اتاق بستگی دارد. اصل مهم برای ایجاد چنین محیطی استفاده از بافت‌های مختلف، رنگ‌های متفاوت و دکورهای متنوع است. در این تصویر نمونه ساده‌ای از این اتاق را می‌بینید که با دقت در انتخاب رنگ‌ها و بافت‌های متنوع توانسته است به فضایی شاد و رنگارنگ دست یابد.
? رنگ‌ها و نشانه‌ها
اولین نکته‌ای که در تصویر جلب توجه می‌کند استفاده از رنگ‌های متضاد در کنار همدیگر است. این تضاد توانسته است محیط داخلی اتاق را شادتر و زیباتر کند. هر چه تنوع رنگی بیشتری در این اتاق به کار رود، صمیمیت بیشتری القا می‌شود. یادتان باشد که این رنگ‌های متنوع و شاد موجود در طبیعتند که باعث می‌شوند ما انرژی فزاینده و حس مطبوعی از مشاهده مناظر طبیعی به دست آوریم. پس بهتر است با تکرار همان رنگ‌ها در محیط خانه به نشاط و آرامش برسیم.
همان طور که در این نمونه مشاهده می کنید، رنگ دیوارها با رنگ کف در یک طیف هستند و این نوع پوشش رنگی برای کف و دیوارها، رنگ کلی و زمینه‌ای را برای اتاق تعریف می‌کند. این اصل برای چیدمان دکور داخلی هر اتاقی یک اصل مهم محسوب می‌شود.
در این تصویر، برای ایجاد حس تعادل، از مبلمانی به رنگ آبی که مکمل رنگ نارنجی و زرد است استفاده شده ‌است. برای تاکید بیشتر بر روی حس تعادل، از کوسن‌های نارنجی رنگ کمک گرفته شده که هم مکمل رنگ آبی مبلمان است و هم با تکرار رنگ نارنجی، یعنی رنگی مابین تک‌مبل و پوشش کف و دیوار، بر تعادل فضا افزوده شده است.
برای برقراری ارتباط بیشتر با رنگ دیوار و کف و همچنین برای تنوع بافتی (در دکور مبلمان اتاق) در این عکس، تک‌مبلی با بافت و رنگی متفاوت می‌بینید که الهام گرفته از سبک سایر اتاق‌های خانه است. شما هم برای برقراری و هماهنگی دکور اتاق‌های مختلف یک خانه می‌توانید از دکورها و وسایلی مشابه در اتاق‌های دیگر استفاده کنید.
اگر همانند تصویر بالا انتخاب مبلمان اتاق تلویزیون شما هم بر محور تضاد رنگی است، بهتر است که حتما در جایی از اتاق به تکرار یکی از رنگ‌ها و یا یک نوع از بافت‌ها بپردازید تا هماهنگی و تعادل به طور کامل رعایت شود. تکرار الگوهای مورد علاقه، باعث ایجاد حس تعادل به هنگام ارتباط چشمی شده و سبب می‌شود نگاه‌ها به آرامی بر روی تک تک اجزای داخلی دکور خانه، حرکت ‌کنند.

طراحی اتاق نشیمن


? تلویزیون در خدمت سلامت
همان طور که در تصویر می‌بینید، چیدمان اتاق بر اساس تمرکز بر تلویزیون طراحی شده‌ است. ضمن آنکه دستگاه تلویزیون رو ‌به پنجره و نیز پشت به آن قرار نگرفته ‌است. اگر این نکته ساده رعایت نشود، یعنی تلویزیون پشت به پنجره و یا رو به آن باشد، برای تماشای آن دچار مشکل شده و حتی ممکن است سردرد و خستگی و ناراحتی و چشم درد متعاقب آن شما را بیازارد.
علاوه بر این، چشم‌ ما برای تفکیک و تشخیص دو نوع نور از یک سمت در طولانی مدت خسته می‌شود.
در نتیجه اگر محل مناسبی برای تلویزیون در نظر نگرفته باشید، به هنگام تماشا فقط تصویر آن را نمی‌بینید بلکه سایه‌ها و نورهایی را که بر شیشه تلویزیون منعکس می‌شود می‌بینید و این اتفاق باعث سردرد و کلافگی‌ شما خواهد شد. توصیه می‌شود از وسایل تزیینی در اطراف تلویزیون و پس زمینه آن استفاده نکنید تا تمرکز چشمی و ذهنی فقط بر تلویزیون باشد.

طراحی اتاق نشیمن


? تزیین دیوارها
نصب تابلوهای نقاشی و خوشنویسی و قاب عکس‌های مختلف مورد علاقه‌تان بر دیوارهای اتاق نشیمن نیز می‌تواند فضایی را به وجود ‌آورد که هم برایتان آشنا و دلپذیر است و هم حس صمیمیت را به اطرافیان منتقل می‌کند.
همیشه یک سبک مشخص را برای آویزان کردن تابلوها در نظر بگیرید. اگر قرار باشد که همه تابلوها به صورت افقی در کنار هم باشند، از تعداد تابلوهای کم با پهنای زیاد استفاده کنید تا دیوار عریض‌تر به نظر برسد. اگر دیوارها را با تابلوهای طولی و بلند تزیین می‌کنید، می‌توانید آنها را با یک اختلاف سطح در کنار یکدیگر به صورت اریب قرار بدهید.

مبلمان و معماری داخلی


بهترین محل آویختن تابلو بر دیوار جایی است که تابلوها تقریبا در مقابل چشمان شما قرار بگیرند، یعنی نه خیلی بلندتر و نه خیلی کوتاه‌تر از قدتان. با در نظر گرفتن قد میانه در خانواده، تابلوها را بر دیوار نصب کنید. برای زیباتر شدن دکور دیوار منزل بهتر است که تابلوهایی را که بر روی یک دیوار به کار می‌برید در یک سایز و اندازه انتخاب کنید. اگر دوست دارید تابلوهای افقی و عمودی را در کنار یکدیگر استفاده کنید، بهتر است با یک نظم و هماهنگی این کار را انجام دهید. مثلا اگر از یک تابلوی افقی و در کنار آن از یک تابلوی عمودی استفاده می‌کنید، این الگو را لااقل یک‌بار دیگر بر همان دیوار و یا بر یکی دیگر از دیوارهای اتاق تکرار کنید.
در اتاق تلویزیون حتما جعبه و یا سبدی را برای گذاشتن مجلات و روزنامه‌ در نظر بگیرید. اختصاص دادن گوشه‌ای از اتاق به کتاب‌ها و مجلات مورد علاقه یکی از اصول مهم برای احساس راحتی و آرامش در اتاق است.

 


89/11/12::: 10:25 ص
نظر()