کد آهنگ

کد موسیقی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 

 

پارک فناوری

پارک فناوری از هر جهت مقوله‌ای مبهم و ناشناخته است که برای توصیف سطح متنوعی از فعالیتها جهت تحریک توسعه کارآفرینی شرکنهای کوچک و متوسط دانش محور در یک کشور بکار می‌رود. عبارت پارک فناوری حداقل 16 مترادف دارد که رایجترین آنها پارک علمی، پارک تحقیقاتی و قطب فناوری هستند. زمینه‌های جدید در فعالیت پارکهای فناوری دائما در حال زیاد شدن هستند تا این پارکها از رقبای فراوان خود که حدود 295 پارک فناوری در سراسر جهان هستند، متمایز شوند.

پارکهای فناوری از اوایل دهه 50 میلادی در آمریکا ایجاد شدند و امروزه نیز دز سراسر جهان وجود دارند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است. در ابتدا مقوله پارک فناوری تعریف بسیار محدودی داشت که تمرکز اصلی آن بر مستغلات پارک بود، چه‌آنکه طبق این تعریف دانشگاهها نوعا مستغلات، فضاهای اداری یا تجهیزات تحقیقاتی را به واحدهای تجاری اجاره می دهند. گاهی اوقات این ترکیب به شهرکهای صنعتی یا محل تجمع شرکتها شباهت می‌یابد. امروزه این مقوله توسعه یافته است تا محدوده وسیعتری از فعالیتها شامل توسعه اقتصادی و انتقال فناوری را در بر گیرد.

اگرچه هر شهر یا کشوری ممکن است دلایل متفاوتی برای ایجاد پارکهای فناوری داشته باشد، ولی عموما هدف اولیه از تشکیل یک پارک فناوری افزایش تعداد شرکتهای کوچک و متوسط دانش محور که کارآفرین نیز هستند، می‌باشد تا در یک محیط اقتصادی به فعالیت بپردازند. از این شرکتها به عنوان پشتوانه بخش خصوصی برای کمک به تنوع اقتصادی  نام برده می‌شود. کشورهای در حال توسعه که تجربه چندانی در زمینه فناوری ندارند، ممکن است از پارکهای فناوری جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد شغل و همچنین افزایش درآمدهای مالیاتی استفاده نمایند.

 

پوتراجایا یک شهر برنامه‌ریزی شده واقع در جنوب کوالالامپور و پایتخت اداری کشور مالزی است. چندین اداره دولتی از شهر متراکم و شلوغ کوالالامپور که بزرگترین شهر کشور است، به این شهر منتقل شدند. با این وجود، کوالالامپور همچنان به‌عنوان پایتخت ملی و قانونی مالزی به شمار می‌رود. پوتراجایا همانند کوالالامپور و جزیره? لابوان، یک ناحیه? فدرال است. پوتراجایا اولین باغشهر هوشمند مالزی به شمار می‌رود. در کنار مراکز دولتی، مراکز خرید،‌ نشانه هزاره، مسجد جامع، باغ گیاهشناسی، چشم اندازهای بدیع، فعالیت‌های آبی، پارک های وسیع و طبیعت بی‌نظیر اطراف جاذب گردشگران بسیاری است. معماری این شهر برگرفته از معماری اسلامی، عربی و مایایی است چنانچه یادآور موزه‌ای عظیم از آثار معماری است. ایده طراحی پوتراجایا طرحی آمیخته از فرهنگ بومی، تکنولوژی و طبیعت است.