طراحی و طراحی داخلی - طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی | |
نویسنده مدیریت سایت | |
علی رغم توجه به مسائل استاندارد، هنوز هم طرز ساختت و ابعاد لوازم آشپزخانه بصورت قابل ملاحظه ای در حال تغییر و تحول است. معمولا اندازه ?? تا ??? cm (در سطح ? سانتی) با ارتفاع ?? سانتیمتر مناسب ترین اندازه است.
|
یکی از زیباترین و سادهترین اتاقهای هر خانه، اتاق نشیمن است. چگونگی چیدن و تزیین این اتاق میتواند آینهای از طرز تفکر و نوع زندگیای باشد که برگزیده اید.
ارتباط قوی و سالم بین اعضای مختلف خانواده، احساس آرامش در کنار خانواده و استراحت بعد از یک روز کاری و انجام امور متفرقه مانند تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب و روزنامه در محیطی صمیمی و دوستانه تا حد زیادی به انتخاب های شما در آراستن این اتاق بستگی دارد. اصل مهم برای ایجاد چنین محیطی استفاده از بافتهای مختلف، رنگهای متفاوت و دکورهای متنوع است. در این تصویر نمونه سادهای از این اتاق را میبینید که با دقت در انتخاب رنگها و بافتهای متنوع توانسته است به فضایی شاد و رنگارنگ دست یابد.
? رنگها و نشانهها
اولین نکتهای که در تصویر جلب توجه میکند استفاده از رنگهای متضاد در کنار همدیگر است. این تضاد توانسته است محیط داخلی اتاق را شادتر و زیباتر کند. هر چه تنوع رنگی بیشتری در این اتاق به کار رود، صمیمیت بیشتری القا میشود. یادتان باشد که این رنگهای متنوع و شاد موجود در طبیعتند که باعث میشوند ما انرژی فزاینده و حس مطبوعی از مشاهده مناظر طبیعی به دست آوریم. پس بهتر است با تکرار همان رنگها در محیط خانه به نشاط و آرامش برسیم.
همان طور که در این نمونه مشاهده می کنید، رنگ دیوارها با رنگ کف در یک طیف هستند و این نوع پوشش رنگی برای کف و دیوارها، رنگ کلی و زمینهای را برای اتاق تعریف میکند. این اصل برای چیدمان دکور داخلی هر اتاقی یک اصل مهم محسوب میشود.
در این تصویر، برای ایجاد حس تعادل، از مبلمانی به رنگ آبی که مکمل رنگ نارنجی و زرد است استفاده شده است. برای تاکید بیشتر بر روی حس تعادل، از کوسنهای نارنجی رنگ کمک گرفته شده که هم مکمل رنگ آبی مبلمان است و هم با تکرار رنگ نارنجی، یعنی رنگی مابین تکمبل و پوشش کف و دیوار، بر تعادل فضا افزوده شده است.
برای برقراری ارتباط بیشتر با رنگ دیوار و کف و همچنین برای تنوع بافتی (در دکور مبلمان اتاق) در این عکس، تکمبلی با بافت و رنگی متفاوت میبینید که الهام گرفته از سبک سایر اتاقهای خانه است. شما هم برای برقراری و هماهنگی دکور اتاقهای مختلف یک خانه میتوانید از دکورها و وسایلی مشابه در اتاقهای دیگر استفاده کنید.
اگر همانند تصویر بالا انتخاب مبلمان اتاق تلویزیون شما هم بر محور تضاد رنگی است، بهتر است که حتما در جایی از اتاق به تکرار یکی از رنگها و یا یک نوع از بافتها بپردازید تا هماهنگی و تعادل به طور کامل رعایت شود. تکرار الگوهای مورد علاقه، باعث ایجاد حس تعادل به هنگام ارتباط چشمی شده و سبب میشود نگاهها به آرامی بر روی تک تک اجزای داخلی دکور خانه، حرکت کنند.
? تلویزیون در خدمت سلامت
همان طور که در تصویر میبینید، چیدمان اتاق بر اساس تمرکز بر تلویزیون طراحی شده است. ضمن آنکه دستگاه تلویزیون رو به پنجره و نیز پشت به آن قرار نگرفته است. اگر این نکته ساده رعایت نشود، یعنی تلویزیون پشت به پنجره و یا رو به آن باشد، برای تماشای آن دچار مشکل شده و حتی ممکن است سردرد و خستگی و ناراحتی و چشم درد متعاقب آن شما را بیازارد.
علاوه بر این، چشم ما برای تفکیک و تشخیص دو نوع نور از یک سمت در طولانی مدت خسته میشود.
در نتیجه اگر محل مناسبی برای تلویزیون در نظر نگرفته باشید، به هنگام تماشا فقط تصویر آن را نمیبینید بلکه سایهها و نورهایی را که بر شیشه تلویزیون منعکس میشود میبینید و این اتفاق باعث سردرد و کلافگی شما خواهد شد. توصیه میشود از وسایل تزیینی در اطراف تلویزیون و پس زمینه آن استفاده نکنید تا تمرکز چشمی و ذهنی فقط بر تلویزیون باشد.
? تزیین دیوارها
نصب تابلوهای نقاشی و خوشنویسی و قاب عکسهای مختلف مورد علاقهتان بر دیوارهای اتاق نشیمن نیز میتواند فضایی را به وجود آورد که هم برایتان آشنا و دلپذیر است و هم حس صمیمیت را به اطرافیان منتقل میکند.
همیشه یک سبک مشخص را برای آویزان کردن تابلوها در نظر بگیرید. اگر قرار باشد که همه تابلوها به صورت افقی در کنار هم باشند، از تعداد تابلوهای کم با پهنای زیاد استفاده کنید تا دیوار عریضتر به نظر برسد. اگر دیوارها را با تابلوهای طولی و بلند تزیین میکنید، میتوانید آنها را با یک اختلاف سطح در کنار یکدیگر به صورت اریب قرار بدهید.
بهترین محل آویختن تابلو بر دیوار جایی است که تابلوها تقریبا در مقابل چشمان شما قرار بگیرند، یعنی نه خیلی بلندتر و نه خیلی کوتاهتر از قدتان. با در نظر گرفتن قد میانه در خانواده، تابلوها را بر دیوار نصب کنید. برای زیباتر شدن دکور دیوار منزل بهتر است که تابلوهایی را که بر روی یک دیوار به کار میبرید در یک سایز و اندازه انتخاب کنید. اگر دوست دارید تابلوهای افقی و عمودی را در کنار یکدیگر استفاده کنید، بهتر است با یک نظم و هماهنگی این کار را انجام دهید. مثلا اگر از یک تابلوی افقی و در کنار آن از یک تابلوی عمودی استفاده میکنید، این الگو را لااقل یکبار دیگر بر همان دیوار و یا بر یکی دیگر از دیوارهای اتاق تکرار کنید.
در اتاق تلویزیون حتما جعبه و یا سبدی را برای گذاشتن مجلات و روزنامه در نظر بگیرید. اختصاص دادن گوشهای از اتاق به کتابها و مجلات مورد علاقه یکی از اصول مهم برای احساس راحتی و آرامش در اتاق است
سلام به تمام دوستان وقت شما بخیر.
از تمام دوستانی که مطلب یا در کل موضویی در رابطه با معماری
دارند و به درد وبلاگ ما میخورد به ایمیل من ارسال کنید
با تشکر شریفی
دانلود پلانها جدید اضافه شده به سایت |
نویسنده مدیریت سایت | |
چند نقشه جدید برای دانلود شما عزیزان به سایت اضافه گردید برای مشاهد این پلانها وارد قسمت مربوطه شوید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید : برای ورود به بخش دانلود پلان بر روی لینک زیر کلیک کنید: |
معرفی طرح :
کاربری:
تعداد طبقات: ?? طبقه
ارتفاع: از کف زمین تا بلند ترین نقطه برج ?? متر
مساحت : شعاع دایره ? متر
کاربری طبقات: طبقه همکف ورودی و پذیریش باقی طبقات تا طبقه نهم گالری و طبقه نهم رستوان و طبقه دهم تاسیسات
سازه : یک هسته مرکزی به قطر یک متر و سازه کششی
باقی بصاویر در لینک های زیر
تصویر یک تصویر دو تصویر سه تصویر چهار
ایستگاه آتش نشانی ویترا به عنوان بنایی مجزا ایجاد نشده استت بلکه حکم کناره بیرونی منطقه ای نماسازی شده را دارد که به جای اشغال فضا ، در واقع آن را تبیین می کند زاها حدید در سخنرانی خود چگونگی شکل گیری پروژه مذکور را در طی بررسی های متعدد و مشتمل بر نقشه ، ماکت و تصاویری که در برارنده نور ، حجم ، طراحی محیطی و حرکت بودند ، نشان داد . اسکیس ها بر ترکیب معماری و زمینه موجود – که نشان دهنده محیط اطراف و جاری شدن آن در ساختمان است – تمرکز یافته اند . دیوار ها نقشی فعال در این میان دارند و متناوبا میان فضای تهی و حجم جای می گیرند و این امکان را به ساختمان می دهند که ایمن و در حال محصور باشند و به علاوه حسی از سرعت و گریز قریب الوقوع را نیز به وجود می آورند .
هندسه ساختمان ، نشان دهنده تلاقی دو هندسه تشکیل دهنده این منطقه است و ریشه در آن دارد : برخورد جهت های مجتمع کشاورزی و پهنه گسترده راه آهن ، در این ایستگاه آتش نشانی نمود یافته استت . اندیشه کلی معماری به صورت رشته دیوارهای خطی و لایه لایه شکل گرفته است . برنامه ایستگااه آتش نشانی در فضاهای میان دیوارها که با توجه به ضرورت های کاربردی سوارخ شده ، انحراف یافته و شکسته شده اند ، نهفته است . با گذار از میان فضاهای ایستگاه مذکور می توان ماشین های قرمز رنگ و بزرگ آتش نشانی را به اجمال دید . خطوط حرکت آنها که نقوشی را شکل می دهد ، بر روری زمین نقش بسته است . کل ساختمان نشان از جنبشی دارد که گویی فعلا یخ بسته است و در واقع نشان دهنده کشمکش های گوش به زنگ بودن و توان بالقوه فعالیت در هر لحظه است
دیوارها گویی بر روی یکدیگر می لغزند ، چرا که درهای کشویی بزرگ عملاا دیواری متحرک را به وجود آورند . طراحی بنا دو بخش متفاوت را که عبارتند از جای دهی ماشین های آتش نشانی و نیز فراهم سازی تسهیلات گوناگون برای آتش نشانی ها ، در هم می آمیزد . اندیشه کلی دیوارهای قرار گرفته در کنار یکدیگر ، هر دو بخش یاد شده را در بر می گیرد و از آن طریق فصل مشترک این دو را نوعی شکستگی یا خمیدگی در خط بنا نمایان می سازد . ورودی ساختمان مشخصا در محل این اتصال قرار گرفته است . کل ساختمان از بتن در جای تقویت شده است . ثابت گردیده است که این نوع مصالح بهترین وسیله برای اجرای اشکال تندیس مانند و سازه های بزرگی همچون دهانه ها و تیر طره ای های بلند به شمار می آید . در این میان توجه خاصی به تیزی تمامی لبه ها شده ، و از هرگونه اتصال همچون حاشیه بام یا روکش منشور و کیفیت انتزاعی اندیشه معماری نهفته در بنا می کاهند . در فقدان همین قبیل جزییات ، شیشه اندازی های بدون چارچوب را در محل خودرو ها و همچنین فضاهای داخلی که با صفحه های کشویی محصور شده است ، به دنبال دارد.
داخل آندسته از فضاهایی که نیاز به عایق بندی دارند ، اندود گچ شده است . دیوارهای سرویس های بهداشتی کاشیکاری گردیده است . رختکن که میان فضاهای تعویض لباس و پوشیدن منااسب قرار دارند ، به ترتیب از فلز و فلز زنگ نزن ساخته شده اند . دیواری طلایی رنگ در انتهای اتاق بهداشتی ، به سمت بیرون متمایل شده اشت . نورپردازی نیز با معماری در هم آمیخته و مبنای خطی دارد و نه نقطه ای . این خطوط بر روی صفحه به گونه ای تنظیم گردیده اند که نور از برش های خاصی بیرون بزند و نه اینکه به شکل حجم هایی باشد که نوعی سربار و تحمیل بر فضا به شمار آیند . خطوط نور ، دقت لازم و حرکت سریع را در درون ساختمان هدایت می کنند .
برای دیدن تصاویر به صفحه سوم
????- ???? تاریخ ساخت این خونه
تصاویر تکمیلی در صفحه دوم
راندو خانه آبشار
نقشه خانه آبشار ( نما و برش)
و این یه تصویر از خانه آبشار
و باقی تصاویر در لینک های زیر
تصویر یک ( نمای داخلی ) تصویر دو تصویر سه تصویر چهار
تصاویر تکمیلی در صفحه دوم
و بلاخره تصویری از سنگ مزار رایت