کد آهنگ

کد موسیقی

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، آزرمگین و پوشیده رادوست دارد . پس هرکس از شما غسل کرد، خود را بپوشاند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

آیا زندگی به نوبه ی خود یک پویایی محسوب نمی شود ؟

 

 

 

 

ساختمان های ما همیشه در حال جنبش و تغییرند . اندام ها و اشکالشان تغییر می کند تا همخوانی بهتری به افکار و تخیلات ما و همچنین طبیعت داشته باشد . بناهای ما در معرض نور خورشید و باد هستند ، بنابراین طبیعت به تنهایی تمام انرژی مورد نیاز را به ساختمان می دهد .

 

در این سبک از معماری با چرخش 360 درجه ای ، چشم اندازی باز و عمیق از جهان ، طبیعت ، آینده و زندگی دریافت می شود . این در واقع دیدگاه و رویکرد این سبک معماری است .

 

معماری دینامیک مدام به دنبال تغییر در شکل و کالبد خود است ، همزمان با اینکه هر طبقه به طور جداگانه می چرخد فرم کلی ساختمان به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و نماهای متفاوت از زوایای متفاوت را به ارمغان می آورد .

 

بینش و دیدگاه جدید این سبک معماری بر اساس مجموعه نیروهای محرک پایه ریزی شده که در واقع معماری سنتی که تا کنون بر اساس ثقل و جاذبه استوار بود را به چالش می کشد .

 

ساختمان هایی که بر این اساس طراحی می شوند تبدیل به سمبلی برای فلسقه جدید خواهد شد که شکل شهرها و مفهوم زندگی ما را تغییر خواهند داد .

 

از به بعد ساختمان ها دارای بعد چهارم می شوند که همان زمان است ، پس دیگر فرم آن ها به اجسام صلب و سخت محدود نمی شوند و بناها دارای رویکرد و گرایشی نوین و انعطاف پذیر خواهند شد و در نتیجه شهرها سریع تر از آنچه تصور می شود تغییر خواهند کرد . با این معماری نو ظهور خانه هایی که ما در آن زندگی میکنیم و نحوه زندگی ما نیز شروع به تغییر اساسی می کند و ساختمان ها دیگر محصول افکار فسیل شده و قدیمی معماران نخواهد بود ، بلکه تبدیل به بناهایی می شوند که در حال دگرگونی هستند و دائما برای ما چشم اندازها و تجارب جدیدی همراه با زمان را به ارمغان می آورند در نتیجه قلم معماران نمی تواند محیطی را بر ما تحمیل کند ، هر ساختمان دارای نوعی آزادی ، اختیار و خواستگاه خاص خود می شود .

  

 

  

 

نحوه ساخت و خود کفایی در تولید برق دو فاکتور مهم در معماری دینامیک است .  

 

1-     نحوه ساخت :

 

این سبک معماری در چگونگی ساخت نیز دارای نو آوری است . در واقع اولین ساختمانی است که در کارخانه و بیرون سایت ساخته می شود ( به جز هسته ی مرکزی بتنی ساختمان ) و بعد به هسته الصاق می شود . این اجزا ( یونیت ها ) در کارخانه ساخته می شود و تمام لوله کشی ها ، سیم کشی ها ، سیستم تهویه و نازک کاری آن انجام می شود که خود مزیتی بزرگ محسوب می شود ، چون در این روش نازک کاری دارای کیفیت بالایی است و چون یونیت ها در سایت به هسته بتنی متصل می شود به تعداد کمتری کارگر ساختمانی در سایت نیاز است . در نتیجه تلفات جانی و صدمات کمتری را به همراه دارد .

 

تعداد کارگران مورد نیاز از 2000 کارگر به 90 کارگر کاهش می یابد ( برج طراحی شده در دبی ) همچنین در مخارج و زمان ساخت صرفه جویی می شود .

 

زمان ساخت از 30 ماه به 18 ماه کاهش می یابد ( برج طراحی شده در دبی ) به علاوه در این معماری که از طبقات ......... جدا از هم تشکیل شده است ( در مقایسه با ساختمان های دیگر ) مقاومت بیشتری در برابر لرزه های ناشی از زلزله دیده می شود ( 3/1 مقاومتر )  

 

2-     خود کفایی در تولید انرژی الکتریکی :

 

در این نوع از معماری توربین های بادی که به صورت افقی بین طبقات نصب می شود بهره می برند که علاوه بر تامیین برق کل ساختمان ، برق مورد نیاز چندین ساختمان در مقیاس خودش را نیز فراهم می کند .

 

یک برج 59 طبقه در دبی ، 48 توربین بادی دارد که ساختمان را تبدیل به یک منبع تولید انرژی سبز در شهر می کند و چون اگرفردا روزی است که ما می خواهیم به زندگی ادامه دهیم ، بستر بهتری را برای زندگی هر چه بهتر آبندگان فراهم کنیم .

 

 

ساختمان طراحی شده در دبی :

 

در این ساختمان 48 توربین بادی در بین طبقات نصب شده و همچنین در پشت بام از صفحات خورشیدی استفاده شده است که باد و نور خورشید را بدون هیچ گونه آلودگی به انرژی الکتریکی تبدیل می کند .

 

با توجه به میانگین سرعت سالانه باد در دبی که 16 کیلومتر در ساعت است ، برای تامین برق ساختمان 8 توربین نیاز است . 40 توربین دیگر نیز می تواند تامین کننده ی انرژی 5 ساختمان مشابه دیگر باشد .

 

توربین ها طوری در طبقات قرار دارند که تقریبا و عملا نا محسوس هستند . این توربین ها نه نیاز به پایه دارند و نه نیاز به فونداسیون بتنی ، به علاوه در فاصله کمی از مصرف کننده قرار دارند که باعث می شود افت فشار نداشته باشیم . طرح و شکل ساختمان و همچنین استفاده از فیبرهای مخصوص کربنی که در ساخت یونیت ها بکار رفته است مانع از انعکاس صدا می شود ، بنابراین پروسه تامین برق با توربین بادی آلودگی صوتی به همراه ندارد . همچنین تولید این مقدار انرژی بدون آنکه در مسائل زیبا شناختی و طراحی ساختمان تاثیر بگذارد به نوبه خود پیشرفت چشمگیری در بهره گیری از منابع انرژی می باشد .

 

 

 

این برج در 2 فاز اصلی اجرا خواهد شد . هسته ی بتنی در عرض 6 ماه تکمیل می شود ، سپس یونیت ها به هسته بتنی متصل می شوند ، تقریبا هر طبقه در یک هفته نصب می شود و 30% در زمان ساخت این برج در مقایسه با برج های دیگر صرفه جویی می شود . همچنین جنس یونیت ها از فولاد ، آلومینیوم و فیبرهای کربنی ساخته می شود .